Ordinær Generalforsamling i Dronninglund-Hallerne
onsdag den 20. marts 2024 kl. 18:45 i cafeteriet
Dagsorden i henhold til vedtægterne:
Dronninglund-Hallerne
Niels Hedemark
Formand
Referat af Ordinær Generalforsamling i Dronninglund-Hallerne
onsdag den 20. marts 2024
Deltagere: Repræsentanter fra Halbestyrelsen, Håndbold, Fodbold og Tennis-Padel
Formand Niels Hedemark bød velkommen til generalforsamlingen.
Flemming startede med at konstatere, at indkaldelse til Generalforsamlingen var sket i henhold til vedtægterne.
Overordnet.
Lidt bekymrende start på året, da der var varslet stigende energiomkostninger, hvilket bidrog til et investeringsmæssigt forsigtigt år. Generelt har året dog være fornuftigt.
Mødeaktivitet.
Der har været afholdt 8 bestyrelsesmøder fordelt over hele året.
Henrik blev lagt ned pga. en sportsskade, hvilket lagde et større arbejdspres på Carsten og Lars – de skal have stor ros for at have klemt ballerne sammen. Henrik er tilbage på toppen og har lagt skiene på hylden!
Udlejningssituationen.
Skole- og Fritidsleje er samlet faldet lidt – det er primært fredag eftermiddag/aften og i weekenderne, der er ledige tider.
Cafeteriedriften.
Fodbold har forpagtet cafeteriet i 2023 og der arbejdes på en aftale for 2024.
Motionscenter.
Medlemstallet er stigende, hvilket lægger pres på både maskiner og lokaler. Derfor besluttede vi ultimo året at sætte gang i en gennemgribende renovering af centret – udvide antallet af kvadratmeter og udskifte en stor del af maskinparken. Projektet er støttet af Sparekassen Danmark Fonden Dronninglund.
Vedligeholdelse/investeringer.
På trods af mådehold har vi brugt 460.000 kr. på vedligehold og forbedringer.
Vi har allerede investeret kraftigt i Motionscenter og spinningcykler, så investeringsbudgettet for 2024 er næsten allerede brugt!
Men vi vil alligevel også videre med udvidelse af hallerne dvs. en mindre tilbygning for at øge aktivitetsniveauet i hallerne. Vores overordnede planer går på en fleksibel sal, der kan inddeles i flere mindre sale, så der kan afvikles flere aktiviteter samtidigt. Vi indkalder hver enkel forening til et møde her i foråret for at høre, hvad foreningernes fremtidsplaner er.
Økonomi.
Vender Ingolf tilbage til.
Afslutning.
På trods af de stigende energiudgifter har 2023 været et fornuftigt år, men vi håber, at 2024 vil give lidt mere spillerum.
Slutteligt vil vi gerne rette en stor tak til hallernes ansatte, de frivillige, alle foreningerne og Sparekassen Danmark Fonden Dronninglund for et godt samarbejde i årets løb og vi håber, at det vil fortsætte i 2024.
Beretningen blev godkendt uden kommentarer.
Der var ikke indkommet nogen forslag.
Jørgen – grunde/bygninger er blevet mindre værd. Ingolf – det skyldes afskrivninger.
Der var ingen yderligere kommentarer til det reviderede regnskab, som dermed blev godkendt.
Madsen – kun en lille stigning i personaleomkostninger? Ingolf – der er søgt sygedagpenge i forbindelse med Henriks sygefravær.
Der var ikke yderligere spørgsmål til budgettet, som dermed blev godkendt.
Som suppleanter blev Anders og Jan foreslået, og begge blev valgt – Anders som 1. suppleant og Jan som 2. suppleant.
Simon – slog et slag for Mit Dronninglund – havde troet, at flere ildsjæle ville melde sig! Ny hjemmeside er på trapperne, som skal samle alle aktiviteter i byen. Cafe er det fremtidige mødested, hvilket kommer til at ligge på Hjørnet.
Flemming – Royal Run kommer til kommunen, hvilket er positivt.
Niels afsluttede generalforsamlingen og takkede Flemming for at have løst dirigentopgaven på fornemste vis.
Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende således:
Formand/sekretær Niels Hedemark
Næstformand Jan Snerle
Kasserer Ingolf Pedersen
Medlem Lars Nielsen
Medlem Casper Bruun
Medlem Preben Nielsen
Medlem Simon Aagaard
1. suppleant Anders Røge
2. suppleant Jan Nielsen
Referent
Niels Hedemark
Centerleder: +45 9884 2395
Mail: hallen@dronninglundhallerne.dk
Telefon: +45 9884 2387
Mail: motion@dronninglundhallerne.dk